Jag kommer ihåg

när jag var ungefär 10 år och gick med klassen under tunneln påväg till Badhuset.. då vi började disskutera vad vi längtade efter, vad vi såg fram emot senare i livet..
Alla sa allt från att bli rika, flytta utomlands, få en kille.. You name it..
Men min dröm.. det var att bli 15 år.. för jag tyckte att vara 15 år var så coolt.. för då började likom livet.
det var helt enkelt en sån ålder då man kunde börja festa , träffa killar, dricka, röka,
vara cool.
Jag är nu 19 år.. och ja,  jag har hunnit göra allt det där.. men vad är det som är så coolt med det?
Sen var det ju inte direkt så att det var som jag trodde att så fort jag fyllde 15 år skulle en disco lampa hissas ner från taket och BOM BOM BOM musik spelas från väggarna.. och att en kille som alla tyckte var jätte snygg (spelade ingen roll om jag tyckte det bara alla andra gjorde det) skulle komma in genom dörren och ta min oskuld, medans jag hade ett paket cigaretter i munnen och en sprit flaska i handen.
Allt tog ju sin lilla tid..

men däremot.. Så var det så att det flesta av allt det här hände långt innan jag fyllde 15..
jag blev 15 innan jag fyllt 15..
och det tycker jag är sorgligt.. att vi alltid måste ha så bråttom till allting..
Jag tänker då.. på hur det var när jag var 10 år, hur mycket barn jag var då.. och hur snabbt det gick tills då jag blev "vuxen"
jag tänker då.. att världen nu.. har förändras något så drastiskt.. det är värre..
Jag ska vara glad som fick vara barn så länge som jag fick..
Nu ser man 8 åringar som står med en cigarett och säga saker som "assåå faaan jag hatar min mamma, hon är värshta hooran, låter mig inte leva mitt liv fan.. om jag vill träffa den där killen som är 16 år gammal så gör jag väl det ifall jag vill faaaaaan, det är mittt livv.. orka flippa ut bara för att jag kom hem full en onsdag.. dha"
ABO.. Om dom ska vara så VUXNA så sätt dom i Jobb när dom är 10, för då har dom ju redan levt sina liv..

Skitungar. Ja.. precis så.. SKITIGA ungar.. som smutsar ner sig och tar bort all oskuld..
jag skulle kunna göra mycket för att få vara oskuld idag. Oskuld som ett barn.. Ren.
Leva i mitt Ovetande jag, då jag inte visste vad som väntade mig, då jag inte visste vad riktig ÅNGEST betyder, hur det känns att bli kär, att bli dumpad, att bli full, att få nikokick, att bråka med sina föräldrar om pengar, att gå i skolan och bli betygsatt och hela tiden tänka på hur baa man måste prestera för att man ska bli något.. en vacker dag..

Jag vill bli ett barn igen..
hej tidmaskin, vill du bli min vän?

Let me hear you say?! What?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback