Att vara Barn


ja men visst var allting mycket roligare då?

Kommer ihåg när jag på sommaren alltid hade såna där cykel byxor med blommor, och körsbär på, och ett matchande Linne. Eftersom föräldrar ska alltid hitta kläder som matchar till sina barn så dom ser såådär sööta ut.
När jag sprang ut på gården så var alla barnen där och vi lekte en massa lekar som Under Hökens Vingar KOM, vilken färg! eller när vi hade våran egna affär när vi hittade gammla godis papper i sopptunnor och så hittade vi en liten sten och la i och snurrade runt så såg det ut som helt nytt godis.
Så betalade man med stenar.
Vi hade också Vinbärsbuskar på våran gård.. Så vi brukade rensa buskarna och göra våran egna vinbärssaft
Först pressade vi massa vinbär så det bleeeeev en masssa saft, sen rensade vi saften från alla skalen. Sen tillsatte vi massa socker.. och Voila! Vinbärssaft.. det var så gott.. det avr så äckligt. haha
Vi brukade också gräva stora gropar i sandlådan och göra en pool, så öppnade vi ett badhus.. det avr jätte kul att bada sen i den, för det var så bra gjort, vi var så proffesionella. Vi la tegelsten i botten, och sen så hämtade vi stora svarta soppsäckar och la över och runt allting..
Fast det slutade alltid med att den gick sönder.. HM.. jag undrar varför.
Vi brukade också köra Pricki korv!
Då skulle två personer gunga, medans en stod och berätta en historia.. och historien kunde handla om vad som helst, men så fort den personen sa PRICKI KORV! så skulle man hoppa från gungan som man hade gungat upp  i hög fart förståss. och den som kom längst vann.
jag älskade den leken, för det kändes som att jag flög.. tills en dag då jag fick en glas bit i min fot.. sen dess så vågade jag inte hoppa lika långt. *naw* stackars mig.
Sen kom tiden då man började sammla på kulor, pogs, bokmärken.. ja en massa skoj.. som man bytte med varandra, man tävlade. M
an var sysselsatt varje dag på skolraster och när man kom hem sen på gården.
Det tog inte så lång tid försen Spice Girl och Backstreet Boys fastnade för allas öron.. och då började dom sälja små påsar med 5 st kort på, spice girl.. eller backstreets boys som kostade 20 kr tror jag.
Det var så coolt, man kunde tillochmed köpa sånt där Album!
Om man fick dubletter så bytte man med någon som ville ha.
jag kommer ihåg ett speciellt kort som jag älskade och det var när Emma i Spice girl hade helt rosa kläder på sig, och sen en rosa klubba, sittandes i en vit stol med två stycken toffsar i håret som pippi långstrump, fast utan flätorna förstås.
Allt var verkligen roligare då..
Eller var det kanske bara så att man uppskattade saker lite mera då..
Som på halloween när man klädde ut sig och gick och knacka dörr, man tyckte det var JÄTTE roligt och man skämdes inte ett dugg, eller när man gick påskkärring.. Ojoj det var tider
Eller bara själva grejjen att sitta under ett tecke och burra medans någon berättade spökhistorier.. det var så mysigt..
och när man blev jätte lycklig för att mamma bestämde sig för att vi skulle äta på mcdonalds!
Eller ännu bättre.. Gå på BIO!
Det fanns verkligen så mycket att göra.. För allting var roligt att göra..
Som att smutsa ner sig.. Ja SMUTSA NER SIG det var Så roligt! När det regnade, och man hoppade i Vatten Pölar! eller geggade med Sanden så den blev GEGGAMOJA (thats a Great word hu? hah)
Och sen när man kom hem så fick man alltid skäll.. Höh..
Eller BOLIBOMPA.. Så som den var förut.. me miss it veri mutch!





Aja nu ska jag återgå till att vara "vuxen"
Och vara "ansvarsfull"
och "mogen"

suck...

Let me hear you say?! What?
Postat av: emira

jag vill va liten..........

2007-11-03 @ 01:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback