WhyOhWhy?


FYSATAN för krig.. Era sjuka äckliga Djävulen människor som har samvetet att bara skjuta folk som om dom vore  en pyramid med coca cola burkar att tjänna poäng på.
Såg en dokumentär om det bosniska kriget som var för några år sen (Balkankriget)
Jag rös.. jag verkligen... rös.. och blev berörd..
Jag förstår inte... jag förstår.. verkligen... inte?

Alla som förlorar sina familjer.. och vänner och arbetskambrater och alla som betyder något för någon.. bara blir brutaltmördade av soldaterochmilitärer som slåss (enligt min mening) för helt onödigt larviga saker...
Ta och skärp er.. bli vuxna.. tänk ett steg fram... TYP... Konsekvenserna?.. "hur hade det kännts om det varit jag"
Och en annan sak.. visst vet jag att inte en bunt med människor bara bestämmer sig för att gå ut och mörda ...
visst finns det en ledare som beordrar som bestämmer.. Som är den mörka skuggan bakom den äckliga planen...
men om någon beordrade mig att döda någon. Så skulle jag ta livet av mig. För Jag skulle aldrig kunna rädda mitt egna liv, genom att döda någon... för att sedan leva ett liv.. fullt med ånger, dåligt samvete och en oerhört stor smärta och oro som skulle följa med in till döden...
nej nej och nej..

men visst,,, det är inte bara så enkelt som jag kanske får det att se ut.. det finns ju en massa mera komplicerade anledningar

"om du inte dödar dom här människor så dödar vi hela din familj"



Hujedamej!





47523-1129

Let me hear you say?! What?
Postat av: miss E

Jag är själv från Bosnien..tycker det är kul att läsa att du bryr dej om vad man har fått gå igenom!

Postat av: Angelica

Mjo.. såg ju den där dokumentärer om det baltiska kriget.. och det var svårt att låta bli att få hatkänslor och rysningar som gick igenom hela kroppen.. fy =(

2007-05-20 @ 22:22:05
URL: http://sugarlips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback