News

Jag har läst mycket nyheter på sista tiden.

Vet inte varför jag engagerat mig så mycket nu än vad jag gjort förut.

Något intressant jag hittade för någon dag sen var en artikel om en tjej som är 17 år och har en

hemsida där hon lägger upp bilder på sig själv och annat.

En dag fick hon ett mejl av någon som beundrar hennes verk, där han/hon skrev att  han/hon sätt att en av henne bilder fanns med på en annan sajt.

17 åringen klickade sig då vidare och kom fram till en porrsajt där hon såg att

en bild på henne som hennes mamma tagit när 17-åringen varit 14 hade lagts upp på ett filmomslag till en poffilm!

En porrfilm som handlade om en fotograf som fick lära sig allt om lust och åtrå...

Någon hade då alltså gått in på hennes sajt och tagit en bild och lagt på en porrfilm.

Hon hade blivit en porrstjärna utan någon medverkar eller vetan om det.

Hon blev såklart jätte förbannad och kände sig äcklad att hennes bild kopierats och först vidare i massor av porrsidor utan hennes accepterande. Att man kan göra så?

Jag citerar:


" - Jag kommer inte att sluta lägga upp bilder, men att de hamnar på porromslag är inte rätt. Jag vill bli känd för mitt fotograferande på annat sätt"


Omslaget på filmen har nu bytts ut. Familjen övervägde att vidta juridiska åtgärder, men eftersom filmomslaget gjorts i USA, skulle det bli väldigt dyrt att driva.
Så det lades ner


Förjävligt säger jag bara... förjävligt

Det finns människor till allt





47523-1180

Let me hear you say?! What?
Postat av: Jooohaaan

Ömm blä :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback