Fredag

I måndags fick jag min lön, och i flera dagar innan så hade jag inga tankar som helst att köpa något, hade ingen lust alls faktiskt. För det kändes som att jag inte direkt behövde något..
Jag jobbar nästan varjedag i minst 8 timmar, kommer hem och är trött. Någon gång sådär så går jag och hälsar på släktingarna i Marielund, eller gör något annat för omväxlingsskull som att åka till Svärtinge och umgås med Elina, äta maränger, choklad, dricka läsk och röka vattenpippa och bara prata.. och bara förstå varandra.. för det känns bra att prata med Elina för hon förstår mig. Det handlar inte om att förstå dom mest komplicerade sakerna.. det är rätt simpla problem, och saker som jag berättar.. men ändå. She is fun to talk to!
iallafall.. tillbaka till det jag ville ha sagt.. När jag väl fick min lön i måndags så var det som att allting förändrades, jag blev gladare, och jag vet att det låter hemskt! Men pengar underlättar på ett sånt sätt jag inte riktigt tänkt så mycket på förut..
Jag kunde tex gå med min lilla syster till videoaffären och hyra 3 trissfilmer, en påse chips och två coca cola burkar till oss. Det kändes så skönt att ja kunde göra det utan att behöva tänka.. Åh nej nu har jag bara 100 kr kvar som ska räcka i 25 dagar till...
nu hade jag istället flera tusenlappar kvar, som jag.. även fast jag inte trodde jag ville ha något... nästa shoppade upp dagen därpå.. Köpte 2 byxor, 2 par skor, 1 klänning, ett par örhängen, 3 tröjor och två linnen.. köpte även en tröja till daniella och ett par skor
Och.. jag har fortfarande pengar kvar!
Så jag behöver heller inte känna att nu när jag är ledig den här helgen.. att jag inte har något att göra.. för vill jag gå ut på resturang och äta då kan jag göra det, vill ja gå ut och festa så kan jag göra det, och känner jag att jag inte har något att ha på mig så kan jag bara köpa mig något nytt inför kvällen!
Så idag ska jag städa min garderob och det kommer bli så kul! kan ni tänka er haha
Jag behövde det här.. en riktig belöning för alla dagar jag torkar folk i rumpan, matat dom, smörjt in deras ben, borstat deras tänder, tvättat deras personliga delar, klätt på dom, diskat deras disk, städat hela deras lägenheter, lämnat mat hos dom, gett dom medecin.. ja allt för att dom ska kunna leva ett normalt liv..

Igår var jag och shoppade mer och fikade med min syster, min faster och hennes man. Mys
idag ska jag Till Elina och träffa marlen, hennes kille kricka och michaela så ska vi gå och bada.. *yey*

Nu måste ja ta hand om tvätten... (jag har tappat inspirationen till att skriva)

Let me hear you say?! What?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback