Onsdag

*melodi* hepp hepp  *melodi* hepp hepp *melodi* hepp hepp *melodi*

When you´re on a holiday
You can´t find the words to say
All the things that come to you
And I wanna feel it too

On an island in the sun
We´ll be playing and having fun
And it makes me feel so fine
I can´t control my brain


Så går min väckarklocka på morgonen.. och visst önskar man att texten stämde in, att jag faktiskt var på semester och att klockan inte ringer för att den är kvart i 6 på morgonen och jag ska iväg för att jobba.
men trots att jag klagar så har det varit rätt så mysigt idag, vi var många personal idag så vi hade "råd" att vara 3 personal på kortis, vilket gjorde allting lite smidigare.
Efter lunchdags så gick jag upp på Vån. 1 och bara några minuter senare så stampar det in en familj på 5 personer med 2 st fina Smörgåstårtor som hade tänkts bjudas på. Eftersom deras Farmor/mamma/mormor eller vad det nu blir fyllde år!
Den Tårtan.. den var god kan jag lova!



1 timme kvar och jag får gå hem.. Så jag tänkte att jag skulle sätta mig vid en boende och sjunga lite.
Var inte så där speciellt inspirerad så jag körde med en låt från majas Alfabet


"nu känner jag mig resligt fin
jag tror jag frågar herr kanin
om han vill dansa vals med mig
på ängen med förgätmigej"

                                                 
- kan du sluta med det där..
- sjunga menar du?
- ja, kan du vara tyst
- vadårå? sjunger jag fult?
- ja... något förfäligt..
- nej men nu blir jag ledssen...
- ja det förstår jag..
- tror du ja kan lära mig..?
- jag vet inte
- finns det hopp för mig?
- kanske.. det vet man inte...

(den här damen är dement och brukar inte riktigt ha så mycket koll på vad som händer
men att jag sjöng.. det la hon allt märke till..)

- är du ledssen?
- ja.. du  tyckte ju jag sjöng fult...
- det har jag aldrig sagt!!



Nu ska jag slänga mig i soffan och äta kakor, för då mår jag bra!
 Ballerina kakor med extra nougat i + Tom&Jerry Kex

VARNING! VARNING! VARNING!
(farligt gott)






Let me hear you say?! What?
Postat av: michaela

lyssna inte på kärringen. du sjunger vackert


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback