Nu är jag här


Kom fram vid 21.21 i går.. lite senare än vad jag skulle men inte farligt mycket sent.
Åka tåg...? Hm... jaa ni.. det är inte det mesta roligaste som finns att göra. Men det var rätt mysigt den här gången och det gick skapligt snabbt.
Satt vid en och samma person under hela resan vilket också var ganska skönt.. Jobbigt när någon går och man sitter där och inte alls vet vad som väntar än.. kanske en tjock ful svettig gubbe som snarkar när han sover, eller kanske en gammal dam som hela tiden konstans pratar om dagen ungdomar och om att det är fööörsta gången hon åker tåg "men du förståår, min dotter bjöd ner mig till Skåne på kräftskiva och då tänkte jag att nu får jag allt ta mig i kragen och ta tåget.. och det var ju inte så farligt trottsallt.. det är nästan lite spännande he he"
Som sagt.. You never Know..
Jag satt bredvid en Rocktjej som lyssnade på Mp3.. -tyst- så man hörde inte, alltså med andra ord... Man blev inte störd. Hon satt också och läste en väldigt tjock bok, som gav mig komplex över min lilla bok med lättläst handling.
Någon gång sådär så skrattade hon till när jag fick 4 sms på raken.. det lät ju lite lustigt.. *hehe*
Framför mig satt några unga tonåringar.. som spillde ut sprit så det luktade dagen efter fylla. Eller.. jag fick iallafall den känslan.. även fast jag inte druckit något.

Det var precis så som en tågresa ska vara.. Lugn...
Kom att tänka på en sak.. Dom flesta svenskar.. (jag ska inte dra alla över en kam)
men iallafall.. dom beter sig på ett speciellt sätt i vissa lägen.
Just det som jag la märke till när jag satt i tåget var när det var en tjej som stod mitt i vägen av korridoren, och bakom henne stod en svensk kille som försökte komma förbi.
Istället för att säga Ursäkta mig. Så försökte han på alla möjliga sätt och viss få ögon kontakt med henne och när han väl lyckades med det så log han sådär fånig, ett sånt där fånig leende som säger "hehe, du står i vägen men det gör inget men jag skulle uppskatta om jag fick komma förbi hehe tack tack"
Och Tjejen reagerade på så sätt att hon flyttade sig.. Tänk vad ett leende kan göra..
MEN om han nu bara sagt "ursäkta mig" så skulle han sluppit stå där som en fån och le nervöst för att få komma förbi.
Vi människor är lustiga!


Idag börjar malmö festivalen! och den första Artisten vi ska se är Flipside tror jag. Men nu ska vi först gå på stan lite och marknaden.. Eftersom jag fick min skatteåterbärgning2168 kr så ska det shoppas loss idag!
Och för alla som bryr sig så var gårdagen bra. Erik och jag satt och pratade lite minnen, kollade igenom Schemat för festivalen och snaskade godis.. och så visade jag alla mina nya kläder! Det är det som är så roligt med Erik.. Att man verkligen kan göra allting med honom som jag vill göra.
Istället för att sitta och sucka när jag visade mina kläder så var det mera "faaan vad snyyyyygt!"
och då blev jag glad..

Här är lite bilder från första dagen och Eriks söta djur!



Let me hear you say?! What?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback