Lördag - Tisdag

Jaa ni.. jag har helt enkelt inte haft någon ork att sitta och skriva blogg! För det är så mycket jag vill berätta!
Och skulle jag berätta allt som jag vill berätta skulle det bli en bok. En väldigt Ointressant bok. -haha-
Senare på lördag kvällen så åkte jag in till malmö stad igen och träffade Ellinor, Oskar och Sarah, vi kollade på promoe, Salem al fakir, Gonza och så satte vi oss på en resturang/bar och tog oss en drink.
Det var rätt så mysigt faktiskt. Men det blir väldans brottom när vi skulle hinna med bussen hem sen, sarah sprang i sina röda högklackadeskor och jag sprang med mina sjuktöverbekväma platta skor.. vilket innebar att jag var några meter framför henne. och då var det ändå inte jag som kunde vägen. Angelica springa som en tok i Malmö låter inte riktigt rätt!
iallafall så var Promoe väldigt bra.. han vet verkligen hur man gör en bra Show om man säger så. Salem al fakir verkade bra.. hann tyvär bara höra några ord av hans första låt innan vi skulle dra men jag hann ta några bilder iallafall.. Så här Kommer Angelica Paparazzii bilder från i Lördags kväll!


47523-1508




Sen vart det söndag och Erik skulle iväg och Jobba.. Igen.
Så istället för att sitta hemma som en hemmafru så begav jag mig iväg på äventyr.
Jag måste först berätta hur dålig jag är.. (snarare feg) på att åka främmande bussar och bytta från en buss till en annan osv.
Med tanke på att jag är van vid att ta 2:ans eller 3:ans spårvagn i Norrköping för att komma vart jag vill. Så var det lite komplicerat för Angelica att ta den gröna bussen som det stod 6 på in till Värhem i Malmö? och därifrån sitta en halvtimme och vänta på 130, 140  något? För att åka in till Lunds universitetssjukhus och DÄR ifrån ta stadsbussen in till Centrum. Sen skulle jag från Lundstågstation försöka hitta till Ett fik där Ellinor jobbade. För jag skulle hälsa på henne och ta mig något och käka.. läsa lite.. och bara hålla henne sällskap.
men jag hittade tillslut. Folk är ganska hjälpvänliga i Lund måste jag säga.
det var ett Jätte mysigt cafe och maten/efterätten var jätte god. Så var det även rätt så skönt att bara sitta och ta det lugnt, vilket också gjorde att jag kom rätt långt i min bok...


47523-1518




Efter det lilla mysiga besöket skulle jag från lund ta mej hela den komplicerade vägen tillbaka till Malmö igen. men det sket jag i och tog Tåget istället. Dyrare.. men bara ett fordon och ett stopp. haha mera i min stil.
Träffade erik och tillsammans gick jag med erik och träffade Ellen, hennes bror och två tjejkompisar.
Vi gick omkring lite och jag gjorde den stora upptäckten .. Älgkebbab? usch vad det inte låter gott.. Så jag lät bli att testa det! Vi Kollade på Laleh sen vilket var väldigt uppskattat av mig! Gud vad hon är bra!
Efter vi hade kollade på Snurriga laleh så gick vi vidare till Möllehplatsen och kollade på något skumt Franskt rockband.. Som iochförsig var bra.. tills vi börja innse att varenda låt lät ungefär lika dant.. haha
Sen gick erik och jag hem och Sov gott.


47523-1532



påvägner till tåget, äcklig älgkebbab+cowboy? (sen när jaggade cowboys älgar? En bra dragspelezigenare


erik och jag lekte coola thuuugs



laleh, skumt fransktrockband, vi.




(Och just det.. jag käkade Spanska vofflor. Dom är så goda)



MÅNDAG

erik och jag träffade Ellen på stan, och jag shoppade naturligtvis mera saker. Blandannat en jätte fin tröja från JL affär. Det var 70 % på allt i affären. Den var fin *mm*
När vi shoppat klart så åkte jag och erik hem och åt Kickis goda kycklinggryta *MuumsFiliBabba*
Och till efterrätt blev det äpplepaj med vaniljsås. Åh jag blev så tjock. Eller jag kännde mej sådär tjocktmätt.
SEN så cyklade vi till stan igen och träffade återigen Ellen. Roliga Ellen! Henne är det fart i haha.
medans Ellen och erik kollade på något rockband så träffade jag David! det var verkligen skoj. Eftersom det var 2 år sen sist om inte mer? jo Mer.. nästan 3.. usch.. Men det känndes som att vi träffats kanske för en vecka sen. Så avlsappnat och chill. Var med honom en stund och träffade Ellenoch erik igen. Vi gick och kollade på några okända rappare, hade lite armbrottning och sen så satte vi oss på ett uteställe och tog det lugnt. beställde en cider och njöt av kvällen med lite extra sällskap.
Cyklade däremot hem hela vägen sen blä.. MEN jag fick visa att jag kunde hitta.. och det gjorde jag MOHA.. Angelica börjar lära sig malmöö.. hihi

just det.. innan vi träffade ellen och david, Så sprang erik och jag in i en fantasilek park. Den var så vacker.. och så visade erik mig en jätte fin "sjö" med en sten det kom röd färg och rök ur. Coolt liksom.. Höh


47523-1556






TISDAG

träffade pitchy. Det var kulkul. Efter ungefär (som de känndes) en timmes letandes efter ett bra fik så satte vi oss ner och hungriga angelica beställde något som måste ha varit det godaste på länge. ChaiTe och Scones med Smör och Ost. jag blev Mätt. Yes.
Det var roligt att prata med Pitchy, för en gång skull? haha
Sen så gick vi och kollade på Timbaktu. och Sån publik det var! det var det värsta! Tog ju evigheter att komma ut sen ur all folkmängd.
hamnade tråkigt nog jätte långt bak.. men konstig då när man kommer 1 minut efter det börjat och hela malmö stad verkar infinna sig på stora torget. och massa Lundabor m.m
Timbaktu var riiiktigt bra, och hans syster var med och sjöng.. och skakade rumpan! haha. Hon försökte få publiken att göra det med. men det gick inte så bra så då skakade Timbaktu rumpan istället!
Sen innan  pitchy skjussade  hem mig så gick vi förbi "sänk en brandman" och han blev sänkt!


47523-1559





NU är det Onsdag.. och idag och i morgon händer massa skojj!
Kommer flera inlägg när det skojjiga är över. MOHA
Jag längtar faktiskt liite hem..
Speciellt till mina vänner och min SÄNG!.. och konstigt nog.. skolan lite.. ehm..ha!

Let me hear you say?! What?
Postat av: michaela

neee. vet du vad.. du borde uppdatera bloggen mycket oftare för nu har du skrivit om så många dagar att jag bara orkade läsa halva bloggen.. får väl läsa resten nån annan gång. haha

2007-08-22 @ 14:57:49
Postat av: aaron

va kul du verkar ha :D:D ja måste bara fråga.. SPANSKA VOFFLOR ? de va ärligt talat de fulaste vofflor ja sett :D HAHAH.
Jag funderade just på ifall vi i nkpg har nån fin park? men nae.. de skulle väl kanske va kaktusparken, men den är ju inte direkt mysig, ähähäähähä, jag pratar med mig sjäälvlvlvl.
idag i skolan.. hahahhaa. 3dje och sista lektionen somnar jag.. ärligt talat, 2 dagen i skolan ? de kan ju inte vara sant.. så att jag tycker du ska njuta så in i hel*** nu i Malmö :D:D
å när du kommer tillbaka och jag är back from grekland så är det moviemakin' på G ? AIGHT ?:D:D::D:D å sen storma OTTEN 485945 ggr.
ha de najs osvosv, PUSS.

Postat av: angelica

hahahah :D ja så kan det gå :P

2007-08-22 @ 15:48:35
URL: http://sugarlips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback