Ibland undrar jag.. verkligen undrar

hur det kan finnas så sjukt störda människor i den här världen.
Jag menar.. alla vet ju att det finns, och alla undrar, och alla tycker det är hemskt och alla...
Men det spelar ju ingen roll hur mycket man tänker på det, eller hur mycket man tycker att det är hemskt eller hur MÅNGA som blir straffade, som blir dödsdömda som kanske själva blir drabbade av karman.
För det fortsätter finnas Idioter. BIG Idiot!

John Evander Couey kidnappade 9-åriga Jessica Lunsford när hon låg och sov.

Sen våldtog han flickan ? och begravde henne levande.

I dag dömdes han till döden av en domare i Florida.

det självklara här.. det är att John Evander är den stora idoten, men vem behöver lista ut det?
Men det finns även en till Idiot.. eller flera?
det här brottet inträffade den 23 februari 2005..
2005? Och han blir dömd 2 år senare..?! what
Av vilken anledning behöver juryn och domaren 2 år på sig för att innse att den här mannen är på alla sätt man någonsin kan tänka sig den Största idoten. Det fanns bevis?
men vad hängde det på? jo.. Enligt "Floridas lagar och enligt ett domslut i USA:s Högsta domstol får psykiskt utvecklingsstörda brottslingar inte avrättas"
nehe?
Jag är väl sjukt oallmänbildad och framställer mig säkert som en väldigt puckad person när jag nu kommer framföra min .. åsikt.
Och visst.. jag är inte den som är för Dödsstraff..
men vadå psykiskt sjuk? vem fan bestämmer om man är det eller inte?
Jag måste ju säga.. att Alla .. ALLA mördare, våldtäcksmän, pedofiler och annat sjukt.. är väl psykiskt sjuka? iallafall överdrivet Onormala!
Så då borde ju alla kriminella få psykisk sjukvård i 3-4 år och sen gå fria. Ja gud vilket vackert samhälle det hade varit?
"psykiskt sjuka" är väl lika mycket männsikor som alla andra brottslingar, dom har en hjärna, ett hjärta, blod som pumpas runt i deras ådror. Vad gör dom så speciella att slippa dödstraff?
brott som brott.
jag tycker att det har blivit så överdrivet på dom senare åren då man ska överse så många saker.
Eftersom jag är emot dödstraff i sig så kunde dom väl iallafall vara lite snabbare med att döma honom till typ 100 års fängelse?
2 år..? komigen..
*suck*

han var inte bara skyldig. han ser tillochmed skyldig ut
Äckel...





47523-1620     47523-1621
         

Let me hear you say?! What?
Postat av: Marlene

Håller med. Men usa är iaf inte lika illa som Sverige är på den här saken.. tyvärr

2007-08-25 @ 14:40:10
Postat av: Angelica

sant.. =/

Postat av: Anni

Hej! Såg först nu att du undrade om Philosophy! De finns på Cow Parfymeri i Sthlm. Vet inte om de finns någon annanstans. Annars finns de på Sephora.com :)

2007-08-26 @ 22:30:54
URL: http://minola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback